Jak dbać o siebie w czasie ciąży?

Ciąża to niezwykły czas dla kobiety, zmienia się wszystko – plany, marzenia, postrzeganie własnego ciała. Jednak to, że za 9 miesięcy pojawi się nowy człowiek, nie znaczy, że masz zapomnieć o sobie. Zdrowa i szczęśliwa mama to również zadowolone dziecko, dlatego pamiętaj o dbaniu o siebie w czasie ciąży.

Pielęgnacja ciała

Ciąża to nie koniec dbania o siebie, a raczej intensywnej pielęgnacji ciała i ducha. Jeśli po porodzie chcesz szybko wrócić do formy, musisz już od pierwszych dni starać się dać swojemu ciału, to co najlepsze. Zaopatrz się w kosmetyki dla kobiet w ciąży – balsamy i kremy, dzięki którym poprawisz elastyczność swojego ciała. Regularne masaże, ciepłe prysznice i wsmarowywanie uelastyczniających balsamów może zapobiec wiotczeniu skóry.

Jeśli do tej pory nie odżywiałaś się zbyt dobrze, to czas to zmienić. Teraz musisz zadbać o dwie osoby, które potrzebują dużo wartości odżywczych, witamin i minerałów. Postaw na zdrowe, nieprzetworzone produkty, świeże owoce i warzywa. Zadbaj o dużą dawkę mikroelementów w pożywieniu. Ogranicz słodycze, gazowane napoje, kawę i herbatę oraz wszelkie fast foody i mocno przetworzone jedzenie.

Smiling pregnancy taking a vitamin in the kitchen

Aktywność fizyczna

Ciąża nie jest powodem do rezygnacji z ćwiczeń i aktywności fizycznej. Wystarczy jedynie dostosować je do etapu ciąży, swoich możliwości i samopoczucia. Bardzo dobrym i relaksującym sportem dla kobiet w ciąży jest pływanie, które odciąża kręgosłup, uelastycznia skórę i dobrze wpływa na samopoczucie.

Można zapisać się na zajęcia dla kobiet w ciąży, gdzie trenerzy opracowują specjalne ćwiczenia pod kątem przyszłych mam, tak aby poród i powrót do formy były jak najłatwiejsze.

Warto nauczyć się kilku ważnych rzeczy dla kobiet w ciąży, spokojnego wstawania z łóżka, które może zapobiec zawrotom głowy i omdleniom, nachylania bez uciskania brzucha oraz odpowiedniego spania. Codzienne spacery, nawet te intensywne pomagają dotlenić się i zrelaksować.

kwas-foliowy-w-ciazy

Coś dla ducha w czasie ciąży

Pamiętaj, że liczy się też Twoje samopoczucie, to jak się czujesz wpływa na dziecko. Stres, zmartwienia czy przemęczenie, to bardzo niezdrowa kombinacja. Naucz się odpoczywać i relaksować, a zamiast się denerwować spraw sobie przyjemność, zapal przyjemną zapachową świecę, ułóż się wygodnie z książką, czy umów na kawę z przyjaciółką.

Dbanie o siebie to zapewnienie sobie dobrego nastroju i spokojnego czasu tylko dla siebie. Medytacje, relaksacyjna muzyka czy właśnie spacery, pomagają odgonić nieprzyjemne myśli i wprawić się w dobry humor. Unikaj nieprzyjemnych wiadomości oraz postaw na rozwijanie swoich ulubionych zainteresowań, które dadzą Ci poczucie satysfakcji.

 

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *